Canon LEGRIA HF M406 grijs, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon LEGRIA HF M406 grijs, zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

remmh01 09-07-2012

Ik heb het apparaat gekocht als vervanging voor een defect geraakte Legria hf200.
Ik was dus al bekend met dit type camera en kan zeggen dat de nieuwe camera mij eigenlijk beter bevalt dan de oude.
Deze hf M406 heeft in tegenstelling tot de oude camera een prima automatische opnamestand. Wel heb ik in de setup wat wijzigingen aangebracht met name in de opnamekwaliteit. Deze heb ik nu op de maximale resolutie van 1920-1080 gezet. Vanuit de fabriek staat die op 1440-1080.
Wat wel jammer is, is dat de optische zoom van 15 x is gereduceerd naar 10 x maar daar staat tegenover dat de stabilisatie perfect werkt.

Om de MTS-bestanden op je computer te bewerken, moet je een dijk van een machine gebruiken anders zal het resultaat bedroevend zijn.

Het geluid heb ik een vijfje gegeven omdat ik daar weinig over kwijt kan. Ik zal zelden of nooit het origineel opgenomen geluid in mijn eindmontage gebruiken. Uiteraard is dat afhankelijk van je project. Mijn (natuur)vakanties krijgen achteraf de nodige geluiden toegevoegd: stromende bergbeek, vogels, luidende kerkklok, koeiebellen etc...

Floer 01-06-2012

Heb de Legria nu een maand. Veel buiten gebruikt, ook in de (felle)zon. Door de disp. knop te gebruiken toch een redelijk beeld op het lcd-scherm. Super kwaliteit van de HD opnames. Ook bij minder licht (oud kerkje) zijn de opnames vloeiend en duidelijk. Inzoomen is mooi, maar een statief of vaste hand is wel gewenst. en het gebruik van de zoomknop veroorzaakt een kleine camerabeweging, dus met twee handen werken, of de afstandbediening gebruiken!
Als je tijdens een opname het lcd-scherm dichtklapt gaat ie gewoon door met opnemen, heeft daardoor bij mij een half uur onzin-opnames gemaakt. Even opletten dus.
Terugkijken gaat gemakkelijk. Op de (HD)TV met de HDMI-kabel. Op de PC via USB. M'n laptop heeft een te lichte processor, dus dat werkt niet.(schokkerig beeld).
Heb er een SD-kaart van 32Gb(video)en 16Gb(foto)in. Voor mij ruim voldoende.
Voor de bescherming van de lens en lenskap is er een UV-filter voorgeschroefd. Ook is er een tweede batterij bijgekocht. Opladen gaat via de camera, dus een aparte oplader is wellicht handig.
Voor het LCD aanraakscherm gebruikt ik een stylus pen, die ik in de handgreep bewaar.
Voor gebruik op een statief heb ik een Manfrotto snelkoppelingadapter geplaatst. De batterij kan er dan nog net uit.
Al met al, een tevreden gebruiker, die nog veel moet oefenen.

Roy222 24-06-2012

Hoe gaat u om met opgenomen video's? Ik heb er veel problemen mee dat de .MTS file slecht af te spelen is via mijn WM TV mediaplayer, erg schokkerig, terwijl als ik de camera rechstreeks op de (HD)TV aansluit, het beeld prachtig is. Omzetten via tientallen converters heeft geen zin gehad, alleen maar kwaliteitsverschil. Hoe bewaart u de videos, en hoe speelt u ze af?

SuperBertje 11-12-2011

Als nieuwe gebruiker van een camcorder (CC) hebben we ons rot gezocht naar een CC die ons vooral moest brengen: gebruikersvriendelijkheid door eenvoud, geluidskwaliteit en opnemen van bands en voorstellingen. Al deze aspecten brachten ons bij de Canon Legria HF M 406. Al diverse filmpjes gemaakt, ook in huis van de honden, en het geluid en het beeld zijn heel mooi. Er zit een soort stabilisatie in de lens, zodat je best een beetje kunt bewegen zonder verlies van beeldkwaliteit. Deze CC heeft ook nog een mogelijkheid om een microfoon aan de bovenzijde te plaatsen op een eenvoudige manier.
We betaalden bij de Mediamarkt 429,= euro na een uitgebreide uitleg door een bijzonder vriendelijke verkoper die de keuze geheel aan ons zelf liet.

SuperBertjeRules 30-03-2012

Inmiddels alweer een aantal weken geleden aangeschaft. De geluidskwaliteit heeft zich bewezen bij een aantal metallconcerten en is prima! De beeldkwaliteit is haar en haarscherp. Het is als leek wel even wennen om de opnames op de pc op te slaan. Het bijgeleverde programma (op de disc)geeft aan wat je moet doen als je de beelden op wilt slaan. Het touchscreen vind ik wel een beetje ingewikkeld. Ik heb er bij de aanschaf meteen een tweede batterij bijgekocht en die was al een paar keer nodig. Ik heb er tevens een goed geheugenkaartje bijgekocht zodat ik ruim voldoende geheugen heb. Ik heb geen ervaring met oudere of andere camcorders en heb dus geen vergelijkingsmateriaal, maar ik ben echt heel erg tevreden met mijn aanschaf. Ik vind het wel jammer dat Canon een adapter heeft bijgeleverd met een goedkoop stroomsnoer die van adapter naar de camera gaat. Dat geeft een beetje fragiele indruk.